تلویزیون TCL X1 با پشتیبانی از فناوری «دالبی ویژن» معرفی شد

تلویزیون TCL X1 با پشتیبانی از فناوری «دالبی ویژن» معرفی شد تا همین چند سال پیش فناوری سه بعدی موضوع مهمی بود و کم کم شاهد تلویزیون های 4K و بعد از آن نمایشگرهای منحنی و کوانتوم دات بودیم. اما به نظر می رسد در CES 2016 قواعد بازی تغییر کرده و قرار است تلویزیزون های 4K به فناوری High Dynamic Range یا همان HDR مجهز شوند.
نمایشگاه CES 2016 پر از تلویزیون های جذاب با جدیدترین تکنولوژی های منحصر به فرد کمپانی سازنده است. شرکت چینی تی سی ال که در زمینه ی تولید لوازم خانگی فعال است اعلام کرده تلویزیون ۶۵ اینچی 4K مدل X1 با همکاری آزمایشگاه دالبی از محتوای HDR پشتیبانی می کند. قرار است روی تلویزیون های این شرکت از فناوری Dolby Vision HDR استفاده شود.
رزولوشن تلویزیون ایکس ۱ تی سی ال ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در نظر گرفته شده و به لطف محتوای HDR امکان مشاهده ی جزئیات بهتر با کیفیت بالا فراهم خواهد شد. در نتیجه نمایش رنگ ها دقیق تر، میزان روشنایی نور سفید بیشتر و عمق رنگ سیاه تیره تر خواهد بود و از کنتراست داینامیک بالاتری بهره می برد. تی سی ال مدعی شده تلویزیون ایکس ۱ به لطف فناوری دالبی ویژن اچ دی آر نسبت به دیگر تلویزیون های رقبا تا ۴۰ درصد روشن تر می باشد.