هایر تجارت لوازم خانگی جنرال الکتریک را به قیمت ۵.۴ میلیارد دلار خرید

هایر تجارت لوازم خانگی جنرال الکتریک را به قیمت ۵.۴ میلیارد دلار خرید

هایر، کمپانی چینی فعال در حوزه‌ی لوازم خانگی، توافق نامه‌ای را با جنرال الکتریک امضاء کرده که به موجب آن بخش لوازم خانگی این کمپانی بزرگ امریکایی به قیمت ۵.۴ میلیارد دلار به تصاحب چینی‌ها در می‌آید.

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل جنرال الکتریک با تایید این خبر، ابراز خوشحالی کرده که تجارت لوازم خانگی جنرال الکتریک به هایر فروخته شده است. هایر نیز قبول کرده تا این تجارت را در سراسر دنیا رشد دهد.
جنرال الکتریک سال گذشته نیز تلاش کرد تا تجارت خود را به شرکت سوئدی الکترولوکس به قیمت ۳.۳ میلیارد دلار واگذار کند، اما به دلیل مغایرت آن قرارداد با قوانین امریکا، توافق به سرانجام نرسید. اما هایر که سهم بازار به مراتب کمتری در مقایسه با الکترولوکس در امریکا دارد، می‌تواند جنرال الکتریک را تصاحب کند.
تصاحب یک برند شناخته شده به هایر کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری کسب و کار خود را در بازارهای مختلف رشد دهد.

 اما آینده‌ی جنرال الکتریک چطور خواهد بود؟ براساس گزارش وال استریت ژورنال، جنرال الکتریک از این پس بر روی فناوری‌های با ارزش‌تر و پر سودتری مانند موتور هواپیما یا توربین‌های تولیدکننده‌ی انرژی الکتریکی تمرکز خواهد کرد.
هایر هم به کمک برند جنرال الکتریک و توان تولیدی بالای خود در چین می‌تواند بیش از پیش وارد بازار پر رونق امریکا شود. هایر در حال حاضر در برخی از لوازم جانبی رتبه‌ی اول را در دنیا دارد. این کمپانی بیش از ۱۰ درصد از بازار لوازم خانگی دنیا را تحت کنترل خود گرفته است. این همان روشی است که لنوو، دیگر کمپانی چینی با خرید برند ThinkPad از IBM انتخاب کرد تا به سرعت وارد بازار امریکا و دیگر کشورها شود. لنوو پس از مدت کوتاهی به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی کامپیوتر در دنیا بدل شد و بزرگانی همچون اچ‌پی و دل را پشت سر گذاشت. حال ممکن است به زودی هایر نیز به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی لوازم خانگی دنیا تبدیل شود.